Henter kommentarer

Ure for millioner: Her er stjernernes nye favoritmærke


Et relativt nyt urmærke har på det seneste fundet vej til håndleddene på de hotteste kendisser.

Der er tale om mærket Richard Mille, og det er alt fra stjerner som tennisspilleren Rafael Nadal til rappere som Drake og Jay-Z, der flittigt pynter sig med ure fra det luksuriøse mærke.

Mads Gjødesen, der forhandler brugte luksusure gennem sit firma, TimeToWatch, har lagt mærke til den nye dreng i klassen. Og priserne på urene er stukket helt af, fortæller han i en episode af Euroinvestor Livsstil.

»Det er super lækre ure og godt håndværk, men value for money er stukket helt af. De laver et par tusinde ure om året, som handles til ti gange listeprisen,« siger urkenderen og understreger:

»Det er ure, som koster en million kroner og opefter.«

Rafael Nadal (t.h.) samarbejder med Richard Mille og ses her med en fransk forretningsmand – og naturligvis et af mærkets ure om håndleddet i 2015. Vis mere

Ligesom andre luksuriøse urmærker, så holder Richard Mille til i Schweiz. Mærket skubbede sit første ur ud på markedet i 2001, og ifølge Mads Gjødesen adskiller mærket sig fra de mere traditionelle som Rolex og Audemars Piguet.

»Richard Mille betragter jeg som et designerbrand. Det er skabt af en markedsføringsmand fremfor en urmager,« bemærker han.

Det skabte blandt andet overskrifter, da Jay-Z bar et specialdesignet Richard Mille ur til en værdi af 2,5 mio. dollar – 8,2 mio. kr. – under et prisuddelingsshow.

Mærket tiltrak sig også opmærksomhed i 2019, da en 22-årig ung mand fik stjålet sit Richard Mille-ur til en værdi af 1,3 mio. dollar på en ferie i Ibiza.

Bloomberg skrev efterfølgende, at tyven ikke havde mange muligheder for at sælge det unikke ur videre.

Du kan lytte til hele episoden om investeringer i ure her.

Læs også: : al du købe nyt? Advarer mod 'Frankenstein-ure'

Læs også: Disse ure kan du score kassen på – og en joker, du bør holde øje med